خانه / دسته‌بندی نشده / اقدامات و مراحل بعد از برنده شدن در قرعه کشی گرین کارت

اقدامات و مراحل بعد از برنده شدن در قرعه کشی گرین کارت

اقدامات و مراحل بعد از برنده شدن در لاتاری گرین کارت ایالات متحده امریکا که برندگان لاتاری می بایست آنهارا درنظر گرفته و نسبت به انجام آن ها اقدام نمایند

 

فایل صوتی

______

فایل متنی:

 

مرحله اول :
دوستانی که در لاتاری برنده شده اید بعد از رویت نامه قبولیتون می بایست فرمی را تکمیل و به مرکز کنسولی کنتاکی ایالات متحده امریکا که به اصطلاح به آن KCC  گفته می شود ارسال فرمایید.
برندگان لاتاری ۲۰۱۷ تنها می بایست فرم DS-260 را بصورت آنلاین پر کرده و مشخصات خود و افراد زیر مجموعه کیس خود را در این فرم وارد کنند و برای KCC ارسال کنند.( فرم DS-260  )

لطفا دقت داشته باشید که بعد از تکمیل و ارسال فرم ها ، می بایست یک کد رهگیری دریافت نمایید که این نشان دنده این هست که فرم شما با موفقیت تکمیل و ارسال گردیده است.

مرحله دوم:
شما قبل از مصاحبه باید در کشور و شهری که مصاحبه شما در آنجا انجام می شود ، در یکی از مراکز پزشکی مورد اعتماد سفارت امریکا ، آزمایش و تست مدیکال بدهید که یکسری از این اقدامات مثل انجام و تکمیل مراحل واکسیناسیون را می توانید در ایران انجام دهید که باعث می شود این روند زودتر و با هزینه کمتری براتون قابل انجام باشد.

بعضی از دوستان سوال می پرسند که در وب سایت سفارت ها تأکید شده که هیچ نوع معاینات و آزمایش های پزشکی از ایران قابل قبول نمی باشد ، بله درست است تمامی معاینات و آزمایش های پزشکی می بایست در یکی از مراکز پزشکی که مورد تأیید سفارت می باشد انجام شود و تنها واکسیناسیون را می توانید در ایران انجام دهید و در صورت تهیه کارت بین امللی واکسیناسیون از شما پذیرفته خواهد شد.

لیست مراکز پزشکی مورد اعتماد سفارت امریکا : { – در آنکارا } , { –در ابوظبی } , { – در ایروان }

*لیست واکسن هایی که می بایست نسبت به تزریق آنها اقدام فرمایید عباتند از:

-هپاتیت B (سه مرحله ای – مرحله دوم به فاصله یکماه از تزریق نوبت اول و مرحله سوم به فاصله ۶ ماه از تزریق نوبت اول ) { اگر از آخرین باری که این واکسن را تزریق نموده اید ۵سال می گذرد، مجددا نسیت به تزریق آن اقدام فرمایید. منبع }

-انفولانزا (کسانی که تاریخ مصاحبه آنها در فصل پاییز و زمستان و اوایل و نیمه ماه فروردین می باشد تزریق کنند)

-TD (دیفتری کزاز)(بصورت تک مرحله و دو مرحله ای تزریق می شود / فرقی نمی کنه) { بزرگسالان باید به صورت مرتب هر ۱۰ سال یک دوز واکسن یادآور کزاز تزریق نمایند.در صورت وجود زخم کثیف یا عمقی اگر از آخرین دوز دریافتی واکسن ۵ سال گذشته باشد، لازم است یک دوز واکسن کزاز تزریق گردد. دوز یادآور واکسن کزاز به طور معمول همراه با دوز یادآور واکسن دیفتری به صورت واکسن نوع بالغین یا (Td) تزریق می‌شود. منبع }

-سیاه سرفه

-فلج اطفال

-مننژیت

-MMR (دو مرحله ای – مرحله دوم به فاصله یکماه بعد از اولین نوبت ، تزریق می شود){تزریق واکسن های Mumps, Measles, Rubella (اوریون،سرخک،سرخجه) که به اصطلاح به این واکسن MMR گفته می شود (MMR مخفف حرف های اول کلمات هر سه بیماری هستش) لازم و ضروری می باشد.}

-آبله مرغان(اگر به این بیماری مبتلا شده اید تست آنتی بادی آبله مرغان داده و گزارش این تست را همراه خود داشته باشید)

خوب همانطور که ملاحظه می فرمایید واکسن ها بجز هپاتیت B به مدت زمان زیادی احتیاج ندارند پس اگر قبلا این واکسن را تزریق نکرده اید هرچه زودتر نسبت به تزریق آن اقدام فرمایید تا تزریق هر سه مرحله ی آن تا قبل از زمان مصاحبتون به اتمام برسد.

چنانچه هر کدام از این واکسن ها را قبلا تزریق نموده اید یا تزریق می نمایید کارت تزریق مربوط به این واکسن ها را نزد خود نگاه دارید چرا که می بایست بعد تکمیل مراحل واکسیناسیون کارت زرد (کارت بین المللی واکسن) تهیه فرمایید و ارائه کارت های واکسن هایی که تزریق نموده اید برای درج در این کارت الزامی می باشد.

کسانی که سفارتشون آنکارا می باشد (برای ایراوان و ابوظبی مشکل چندانی وجود ندارد) دقت داشته باشند که بدلیل حساسیت دکتر مورد اعتماد سفارت (دکتر اونگان) نباید تا یکماه قبل از این زمان مصاحبتون واکسنی که حاوی ویروس زنده باشد را تزریق نمایند.

زمانی که هر نوبت از واکسن ها را تزریق کردید از پزشک مربوطه کارت یا گواهی بابت تزریق آن واکسن بگیرید و زمانی که تمامی واکسن ها را تزریق کردید به انستیتو پاستو ر شعبه تجریش یا پاستور در تهران یا هلال احمر مرکز شهرستان محل سکونت خود مراجعه کنید و درخواست کارت بین المللی واکسیناسون کنید ، پاسپورت و تمامی کارت ها یا گواهی های واکسن هایی که تزریق کرده اید همراه داشته باشید تا این کارت را برایتان صادر کنند.
با همراه داشتن و نشان دادن این کارت در زمان معاینات پزشکی نزد پزشک مورد اعتماد سفارت به شما واکسنی تزریق نخواهد شد.
کارت بین المللی واکسیناسینو نیازی به ترجمه نخواهد داشت.

مرحله سوم:

مرحله ترجمه مدارک است که می بایست نسبت به ترجمه مدارکی که در زیر براتون لیست کرده ام برای هر یک از اعضاء خانواده خود که تام آنها در پرونده شما وجود دارد اقدام نمایید:

-شناسنامه
-کارت ملی
-آخرین مدرک تحصیلی ترجیحا همراه با ریز نمرات (توصیه می شود دیپلم و پیش دانشگاهی همراه با ریزنمرات آن ها هم ترجمه شود و همراه با اصل دانشنامه ها در روز مصاحبه همراهتان باشد.)
-سابقه کار و نامه اشتغال به کاری که از محل کارتان دریافت نمودید.
-سند ازدواج (۲ سری)
-طلاق نامه (۲ سری)
-کارت معافیت یا پایان خدمت سربازی
-گواهی فوت پدر/مادر/همسر/فرزند
-توصیه می شود دانشجو های مشمول فیش وثیقه و رسید فیش واریزی وثیقه خود را ترجمه و در روز مصاحبه همراه خود داشته باشند.

مرحله چهارم:

شما می بایست یک فردی را که سیتیزن و ساکن امریکا می باشد را به عنوان اسپانسر به سفارت معرفی نمایید یا پرینت حسابی که مبلغ قابل توجهی را به عنوان تمکن مالی خود در آن قرار داده اید به سفارت ارائه دهید که برای اینکار می باست این مبلغ را به مدت ۲۴ یا ۷۲ ساعت (بستگی به بانکی که در آن حساب دارید دارد)در حساب خود گذاشته و از بانک مربوطه درخواست نامه تمکن مالی کنید.

جهت مشاهده میزان مبلغی را که می بایست در حساب خود قرار دهید( با توجه به وضعیت تأهل و تعداد افراد زیرمجموعه کیس خود )،به ایــن لینک که مربوط به سال مالی ۲۰۱۵ می باشد مراجعه فرمایید.

[تصویر: 2015PovertyGuidelines-03.png]

چنانچه علاقه مند هستید و تمایل به معرفی اسپانسر دارید توضیحات بعدی را مطالعه بفرمایید در غیر اینصورت به مرحله یعدی (پنجم) رجوع فرمایید.

 اسپانسر قرار است اظهار کند که حاضر است شما را از نظر مالی حمایت کند، اما چه طوری؟ خیلی ساده است! فرمی هست به نام «I-134» یا Affidavit of Support‎‏ ‏که اسپانسر شما باید آن را امضا کند و بعد به یک محضر ببرد تا گواهی امضا بگیرد (روی فرم یک مهر می‌زنند و تمام). این فرم را می توانید از ایــن لـیـنــک دانلود نمایید.

فردی که اسپانسر شما می‌شود باید خود ساکن آمریکا بوده و آن قدر توان مالی داشته ‏باشد تا بتواند شما را ساپورت کند. برای اثبات این توانایی باید از طرق زیر عمل کرد :

با ارائه گواهی مالیات سال قبل خود، میزان مالیات داده شده و یا به عبارت دیگر مقدار درآمد واقعی خود را اعلام نماید. این گواهی شامل فرم‌هایی نظیر
فرم ۱۰۴۰ و فرم W2 هست که اگر اسپانسر مالیات سال قبل را پرداخت کرده باشد این فرم‌ها را در اختیار دارد و کافی است کپی فرم‌ها را برای شما بفرستد.
ممکن است اسپانسر شما سال قبل مالیات نداده و یا به طور کامل پرداخت نکرده باشد. در این صورت باید ثابت کند که درآمد امسال او بیشتر از سال قبل می باشد ، و برای این کار باید به صورت رسمی از محل کارخود یک گواهی بگیرد و برای شما بفرستد.
اگر این فرد مالیات خود را پرداخت نکرده و همچنین قادر به ارائه گواهی یاد شده نمی باشد ، می‌تواند یک گواهی بانک مبنی بر اینکه پول نقد کافی در بانک دارد دریافت کرده و برای شما بفرستد.
اگر اسپانسر شما هیچ کدوم از شرایط بالا رو ندارد شما باید به فکر یک اسپانسر دیگر باشید یا اینکه خودتان به سفارت تمکن مالی خودتان را نشان دهید.

اسپانسر باید از حد کافی توان مالی برخوردار باشد. این مقدار بستگی به این دارد که اسپانسر چند نفر را تحت پوشش خود قرار داده است (مشتمل بر خانواده خودش و خانوده شما به علاوه اشخاصی که از قبل ‏ساپورت کرده باشد) و هم‌چنین به ایالتی که در آن زندگی می‌کند نیز بستگی دارد. ‏مقایسه این موارد با خط فقر در امریکا باید نشان دهد که درآمد فرد برای حمایت از شما کافی خواهد بود. در مقایسه درآمد با خط فقر هم، درآمد فرد باید از عددی که در جدول‌های مربوط به خطر فقر اشاره شده است بیشتر باشد چون اگر کمتر باشد افیسر اسپانسری که معرفی نمودید را نمی پذیرد.

اسپانسر شما بعد از پر کردن فرم I-134 این فرم را به ‏همراه کپی فرم‌های مالیاتی برای شما از طریق پست می‌فرستد. دقت ‏کنید که در مورد فرم I-134، ارسال با ایمیل و فکس قابل قبول نمی باشد چون باید اصل فرم را در زمان مصاحبه در اختیار داشته باشید ولی در مورد گواهی مالیاتی به علت ‏این که کپی آن مورد نیاز است می‌توان از فکس یا ایمیل هم استفاده کرد.

در کل مدارکی که باید آمده شود عباتند از:
۱-فرم I-134
۲-فرمهای مالیاتی ۳ سال آخر که اسپانسر باید پرداخت کرده باشه(کپی باید باشه)
۳-کپی پاسپورت آمریکایی اسپانسر
۴-نامه اشتغال به کار اسپانسر با ذکر درآمد سالیانه
۵-نامه مانده حساب بانکی اسپانسر با مهر بانک مربوطه (کپی این نامه قابل قبول نمی باشد/ باید اصل این نامه به سفارت ارائه داده شود)

مرحله پنجم:

در خصوص نحوه و چگونگی اطلاع از زمان مصاحبه ، شما دوستان باید بدانید که تنها مرجع رسمی و تنها راه موجود برای اطلاع از زمان مصاحبه مراجعه به سایت www.dvlottery.state.gov می باشد ، لطفا درنظر داشته باشید که نامه دعوت به مصاحبه شما ایمیل نخواهد شد و تنها از طریق سایت مربوطه قایل رویت می باشد.

مصاحبه ها از اکتبر هرسال آغاز می شود ، مصاحبه های لاتاری ۲۰۱۶ نیز از اکتبر ۲۰۱۵ آغاز و تا اواخر سپتامبر ۲۰۱۶ ادامه خواهد داشت.
اولین ویزا بولتن لاتاری ۲۰۱۶ در ماه آگوست ۲۰۱۵ اعلام خواهد شد که مشخص کننده این می باشد تا چه کیس نامبرهایی در ماه اکتبر ۲۰۱۵ به مصاحبه دعوت خواهند شد. برای مشاهده بولتن های لاتاری سالهای گذشته به ایــن لینک مراجعه فرمایید.

چه زمانی می توانید نامه دعوت به مصاحبه خود را مشاهده نمایید:
اگر ویزابولتن اعلام شده ، کیس نامبر (شماره پرونده) شما را هم شامل می شد و از قبل هم کد رهگیری جهت تکمیل و ارسال فرم DS-260 را دریافت کرده بودید ، به سایت مرجع لاتاری مراجعه فرمایید و تمامی مراحلی که برای مشاهده نامه قبولیتان طی می کردید را مجددا انجام دهید چون این نامه جایگزین نامه قبولی شما خواهد شد. یعنی بعد از اعلام ویزا بولتنی که کیس نامبر شما را هم شامل می شده ، نامه های قبولی برداشته و بجای آنها نامه دیگری جایگزین می شود که اطلاعات مربوط به مصاحبه شما اعم از محل و آدرس سفارت و زمان و تاریخ دقیق آن به شما اعلام می گردد.در خصوص اینکه چقدر طول می کشد تا نامه دعوت به مصاحیه شما یعد از اعلام ویزا بولتن مربوطه جایکزین شود باید عزض کنم که ممکن هست بین یک هفته تا یک ماه جایکزینی این نامه بطول بیانجامد.ممکن است جایگزینی این نامه از اعلام ویزا بولتنی که کیس نامبر شما جزء بازه آن باشد بین دو هفته تا ۴۰ روز بطول بیانجامد پس سعی کنید هر هفته مراحل مربوطه برای چک کردن نامه دعوت به مصاحبه را چک کنید.

بعد از مشاهده نامه دعوت به مصاحبه حالا دیگه می توانید با توجه به تاریخ و زمان و محل مصاحبتون برای تهیه بلیط و هتل و تدارکات سفرتون اقدام فرمایید.

مرحله ششم:

خوب حالا که تمامی این پنج مرحله را انجام داده اید باید برای مصاحبه آماده شوید.

در خصوص مدارکی که باید همراهتان باشد مواردی که در مرحله سوم براتون لیست کرده بودم را در نظر داشته باشید و نسبت به سفارتی که برایتان در نامه دعوت به مصاحبتون در نظر گرفته شده ، مدارک مربوطه را تهیه فرمایید.

مدارک مورد نیاز برای سفارت امریکا در ابوظبی

مدارک مورد نیاز برای سفارت امریکا در ایروان

*اگر سفارت شما آنکارا درنظر گرفته شده است شما می بایست ۲۰ الی ۱۵ روز قبل از مصاحبه خود مدارک خود را برای سفارت پست نمایید. (برای مشاهده لیست این مدارک ، اینجــا کلیک کنید)

-کسانی که در سفارت های امریکا در شهرهای ایروان و ابوظبی مصاحبه دارند نیازی به ارسال مدارکشان برای سفارت مانند آنکارا نیست و باید در زمان مصاحبه مدارک خود را همراه داشته باشند.

 

آدرس سفارت جهت ارسال مدارک خود نیز به شرح زیر می باشد:
U.S. Embassy Ankara, Turkey
Immigrant Visa Unit
۱۱۰ Ataturk Blvd.,
Kavaklidere, Ankara 06100
Turkey

 

باز بصورت کلی لیست مدارک موزد نیازی که می بایست به اعضاء هر نفر از افراد زیر مجموعه پرونده خود آماده نمایید و به سفارت ارائه فرمایید را براتون لیست می کنم ولی بهترین و موثق ترین منبع مراجعه به سایت سفارتی است که جهت مصاحیه برایتان درنظر گرفته شده است.

 

۱- فتوکپی از صفحه اول گذرنامه(ترجیحا از نمامی صفحات گذرنامه کپی نهیه شود)

۲- عکس ۵×5 (با همان شرایط و ضوابطی باشد که برای ثبت نام در لاتاری گرفته اید)

۳-ترجمه آخرین مدرک تحصیلی فرد برنده ترجیحا همراه با ریزنمرات (مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی + ریزنمرات آن ها را هم توصیه می شود که ترجمه و همراه خود داشته باشید)

۴- اگر مدرک دیپلم ندارید می بایست سابقه کار ارائه کنید ، که البته باید دو سال سابقه کار در پنج سال گذشته در شغلی که حداقل نیازمند دو سال آموزش یا تجربه دارد را داشته باشید.

۵- ترجمه شناسنامه ها و کارت های ملی

۶- پرینت نامه دعوت به مصاحبه برای  ورود به سفارت و انجام معاینات و آزمایش های پزشکی نیاز می باشد همچنین پرینت تأییدیه فرم DS-260 که بعد از تکمیل و ارسال آن برایتان نمایان شده است را همراه داشته باشید.

۷- ترجمه عقدنامه/طلاق نامه (۲ سری تهیه شود در ضمن اصل این مدارک را در روز مصاحبه حتما همراه خود داشته باشید)

۸- ترجمه کارت پایان خدمت به همراه اصل کارت / دانشجویانی که مشمول هستند فیش واریزی وثیقه خود را توصیه می شود که ترجمه کنند.

۹-تهیه مدارک مروبط به اسپانسر یا گرفتن نامه تمکن مالی از بانک

۱۰-سابقه کار و نامه اشتغال به کاری که از محل کارتان دریافت نمودید.

۱۱- ترجمه سند ارزش گذاری شده آپارتمان/ملک/اتومبیل…. (اکر نامه تمکن مالی با موجودی خوبی دارید یا اینکه قصد دارید اسپانسر معرفی نمایید توصیه نمی شود ولی با اینحال اگر علاقه مند به تهیه و ارائه این اسناد به سفارت بودید ،اصل این مدارک را در روز مصاحبه حتما همراه خود داشته باشید )

۱۲- پرینت رسید ثبت نام در CSC برای کسانی که مصاحبه آنها در سفارت امریکا در شهر آنکارا در نظر گرفته شده است. ( جهت آموزش و نحوه ثبت یک مرکز پستی اینجا کلیک کنید )

فقط در خصوص ثبت نام در CSC یک توضیحی خدمتتون ارائه بکنم که تنها اگر سفارتتون آنکارا می باشد (برای سفارت های ایروان و ابوظبی ثبت نام در CSC نیازی نیست) می بایست یک مرکز پستی را تعیین کنید که زمانی که پاسپورتتان را به سفارت تحویل می دهید بعد از چسباندن ویزاتون ، پاسپورتتان + پکیج حاوی مدارکتون را به آن مرکز پستی ارسال کنند چرا که فعلا سفارت امریکا در آنکار از طریق این مراکز ،پاسپورت و پکیج شما را به شما تحویل می دهند و شما مانند سفارت های دیگر امریکا در ایروان و ابوظبی قادر نخواهید بود که پاسپورت و پکیج خود را مستقیما از خود سفارت دریافت نمایید.  چنانچه تمایل دارید دز خصوص CSC بیشتر بدانید توضیحات بعدی را مطالعه بفرمایید در غیر اینصورت به مورد ۱۳ رجوع فرمایید.

از CSC بیشتر بدانیم:

از ۱۹ دسامبر ۲۰۱۲، تمام متقاضیان ویزای مهاجرتی باید در وب سایت usvisa-info.com CSC یک محل دریافت پاکت ویزا و گذرنامه را ثبت کنند. متقاضیان / درخواست کنندگان میتوانند با خدمات معلومات ویزا با شمارهٔ ۰۸۵۰۲۵۲۶۳۵۵ در ترکیه و یا با شمارهٔ ۷۰۳۴۳۹۲۳۴۸ در ایالت متحده برای ثبت محل دریافت تماس بگیرند. یادآوری می‌کنیم که راه دیگری برای دریافت مدارک ویزای تایید شده وجود ندارد.

بعد از اینکه مراحل روش تقاضای ویزا کامل شد و ویزا صادر شد بخش کنسولگری، گذرنامه و پاکت ویزای متقاضی را به شعبه‌ خدمات پست ترکیه (PTT) که متقاضی برای دریافت انتخاب کرده است می‌فرستد. به این علت هر متقاضی ویزای مهاجرتی باید به وب سایت رفته و گردش این وب سایت را برای انتخاب نزدیکترین شعبه‌ پست PTT به خود دنبال کند.
وقتی‌ که یک شعبه‌ PTT انتخاب شد این آدرس برای تمام مکاتبات پستی بین کنسولگری و متقاضی استفاده خواهد شد.
اطلاعاتی که سعی کردم در توضیحاتم ارائه کنم درمورد سفارت امریکا در آنکارا بود برای بدست آوردن این اطلاعات درمورد سایر سفارت های دیگر امریکا هم با مراجعه به وب سایتشان می توانید به این اطلاعات دست پیدا کنید.

به همین منظور شما می توانید از طریق لینک ارائه شده ، آموزش ثبت نام در CSC ،سیستم جدید اینترنتی اخذ ویزا را دانلود و از آن در جهت ثبت نامتان استفاده نمایید.

لینک دانلود راهنمای پر کردن فرم ها و ثبت نام در CSC  : کلیک کنید

نکته: برای مصاحبه لاتاری ۲۰۱۴ آن دسته از هموطنانی که محل مصاحبه آنها سفارت امریکا در ابوظبی در نظر گرفته شده است ، مثل اینکه ارائه پرینت ثبت نام در CSC لازم نمی باشد ، اما با اینحال ثبت نام و همراه داشتن پرینت ثبت نام در CSC حتی درصورت عدم لزوم هم ضرری ندارد.

 

۱۳- فرم اطلاعات تماس سفارت آمریکا در آنکارا که می بایست به ازاء هر نفر آن را تکمیل و همراه مدارکتان ارسال فرمایید -> این فرم را می توانید از اینجــا دانلود فرمایید.(برای سفارت های امریکا در ایروان و ابوظبی نیاز نمی باشد.)

خلاصه مراحل و اقدامات بعد از برنده شدن در لاتاری:

-پر کردن فرم DS-260 برای فرد برنده و افراد زیر مجموعه خود

– تکمیل مراحل واکسیناسیون – چک کردن ویزا بولتن ها

– تکمیل و ترجمه مدارک لازم

– معرفی اسپانسر یا تهیه گواهی تمکن مالی

– درصورت جایگزینی نامه دعوت به مصاحبه اقدام به تهیه بلیط و رزرو هتل در کشور محل سفارت + مکاتبه با یکی از مراکز پزشکی مورد اعتماد سفارت جهت تعیین وقت قبلی

– تهیه ارز مربوطه با توجه به واحد پول کشور محل مصاحبه + تهیه ۳۳۰$ به ازاء هر نفر که کارمزدی است که سفارت جهت مصاحبه برای ویزای تنوع فرهنگی یا لاتاری دریافت خواهد کرد. )

– سفر به کشور محل مصاحبه و انجام معاینات و آزمایش های پزشکی در یکی از مراکز مورد اعتماد سفارت

– گرفتن نتایج معاینات و آزمایش های پزشکی و مراجعه به سفارت همراه با سایر مدارک جهت انجام مراحل مصاحبه. (هزینه های معاینات پزشکی برای هر نفر ۱۶۰ تا ۲۰۰ دلار می باشد که ممکن است به این مبلغ با توجه به نظر پزشک و انجام آزمایش ها و معاینات دیگری اضافه شود.)

 

 

لینک فایل راهنما به صورت PDF

0

درباره‌ی سینا

همچنین ببینید

طرز تهیه عکس استاندارد در منزل با دوربین شخصی

پشت به دیوار سفید رنگ در منزل قرار بگیرید: (به عکس نمونه توجه کنید)   …

دیدگاهتان را بنویسید

WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com